Thursday, August 28, 2008

kyl & frys.


en bild som har etsat sig fast i mitt minne. bilden fick vi se på katarina graffmans föreläsning om trendspaning och beteende hos konsumenter. själva idén att ta kort i andras kylskåp fick jag nys om när jag gick i gymnasiet och tyckte att det sa väldigt mycket om en människa bara av att titta i ens kylskåp. och på nåt sätt är det väldigt estetiskt också. något konstnärligt över det. föreläsningen i övrigt var intressant när det pratades om beteende. hur människor använder dagens teknologi för att ta sig fram i mediavärlden. jag undrar verkligen hur det blir om några år. till slut så kanske det blir så att istället för att "ses över en kaffe", tjöta och skvallra om livet så kommer vi i framtiden att sitta tillsammans vid ett bord och kommunicera med varandra genom sina laptops och mobiltelefoner istället för att använda röster och kroppspråk. väldigt opersonligt. har kommit på mig själv att flera gånger prata med mina kollegor i gruppen på skypechatten, trots att dom sitter precis bredvid eller bakom mig. när vi kommer på det så brukar vi skratta. så här ungefär: hahahahahahahahha. roligt.

nu är alla kids och festar på hyperfesten. jag ska däremot lyssna på mazzy star-älskling och bädda ner mig. guten nacht. klart slut.

No comments: